Przeczytaj opinie o voiceandmoreKomentarze

  • "Od długiego czasu miałam problemy ze strunami, wieczna chrypa, niedomykalność, polipy. A wszystko to przez złą emisję. Dzięki Studiu Voice and More, jego wykwalifikowanym instruktorom mogę o tym wszystkim zapomnieć! Po każdej lekcji czuję, że potrafię coraz więcej!...

    Olga Kalicka

    więcej »
  • Kilka lat temu, jako początkująca wokalistka, postrzegałam sztukę śpiewu jako coś niezwykle mętnego i bardzo skomplikowanego. Wszystko to za sprawą wielu mitów krążących wśród wokalistów na temat odpowiedniej techniki śpiewania. Z tego powodu przez długi czas uważałam, że „mój głos nadaje się do wykonywania tylko określonego typu piosenek”, „jeśli chcę śpiewać klasycznie to muszę zapomnieć o muzyce rozrywkowej” a „magiczna złota niteczka pozwoli mi dobrze śpiewać wysokie dźwięki”..."

    Agnieszka "Jogo" Jankowska

    więcej »
  • Z muzyką miałem do czynienia od dziecka, jednak śpiew zacząłem zgłębiać stosunkowo niedawno, dopiero w liceum – wtedy też poznałem świat musicali, który mnie zachwycił i oczarował. Od tamtego czasu mam obrany jeden cel – zagrać kiedyś na deskach takich teatrów jak np. Her Majesty Theatre...

    Mateusz Przedrzymirski

    więcej »
  • zobacz wszystkie komentarze »

SLS

sls_ci_logo_1.jpgSpeech Level Singing to najskuteczniejsza metoda nauczania śpiewu na świecie poparta takimi nazwiskami jak m.in: Michael Jackson, Stevie Wonder, Liza Minnelli, Kelly Clarkson, Barbra Streisand, Chester Bennington, Josh Groban, Lionel Ritchie, Ray Charles, Al Jarreau i wielu innych.

Speech Level Singing to jednocześnie światowa organizacja kładąca ogromny nacisk na szkolenie trenerów wokalnych.

SLS -  tradycja włoskiego bel canto użyta w nowoczesny sposób, oparta NIE na sile i abstrakcyjnych pojęciach, ale na konkretnej nauce, wiedzy i doświadczeniu. Pozwala na świadome i poprawne używanie rejestrów głosu rozwijając jego skale i moc w zdrowy oraz swobodny sposób. Metoda łącząca świat "rozrywki" i "klasyki" uczy pracy w różnych stylach poprzez poznanie zasad każdego z nich. SLS opiera się na wiedzy foniatrycznej i logopedycznej, dlatego skutecznie działa w rehabilitacji oraz relaksacji głosu, sprzyja leczeniu guzków śpiewaczych i niedomykalności strun głosowych. Efektem pracy metodą Speech Level Singing jest zdrowy głos używany świadomie w pełnej skali, bez załamań, problemów intonacyjnych, przeciążeń i chrypki.

Jeśli w kombinacji samogłosek i spółgłosek w śpiewanych frazach nasza krtań jest stabilna i struny głosowe domykają się prawidłowo od najniższych do najwyższych dźwięków skali wszystko jest w porządku, nasz głos działa prawidłowo - jest naturalny.Jeśli w dowolnym momencie krtań wykonuje ruch w górę lub w dół, bądź dźwięk staje się przepowietrzony – fonacja nie działa dobrze.

Krtań to specyficzny organ w środkowej części szyi zaraz pod brodą. U mężczyzn widoczny lepiej (tzw. jabłko Adama). To organ odpowiedzialny za powstawanie dźwięku (struny głosowe) i kontrolę przełykania. Kiedy krtań porusza się w górę mięśnie wokół strun głosowych działają jak zwieracz, który zamyka się po to, by nie dopuścić do połknięcia tchawicy. To bardzo ważny proces przy przełykaniu, ale bardzo zły  podczas śpiewania. Jeśli położysz rękę na krtani i ziewniesz okaże się że możesz również skierować krtań do dołu. Jest to dobry sposób, żeby odczuć niske położenie krtani. Główny cel podczas fonacji, to utrzymanie krtani w stabilnej pozycji, bez ruchów w górę i w dół.

Struny głosowe, znane również jako fałdy głosowe są parą cienkich tkanek miękkich, które są połączone z przodu krtani i siegają do jej końca. Kiedy są domknięte przepływ powietrza jest tymczasowo zatrzymany. Ciśnienie powietrza z przepony natrafia na opór w postaci strun głosowych i tak powstaje dźwięk. Jeśli wokalista śpiewa powyżej środkowego C proces ten przebiega 440 razy w ciągu sekundy. To bardzo szybki i trudny proces. Nawet mimo możliwości spojrzenia w głąb krtani wokalisty, jest to bardzo trudne do zaobserwowania. Od czasu wynalezienia stroboskopu ten mechanizm stał się łatwiejszy w obserwacji. Jeśli struny głosowe rozchodzą się, dźwięk staje się przepowietrzony i mięśnie okołokrtaniowe napinają się. Dochodzi do zwężenia fonacji, co  jest bardzo szkodliwe dla głosu. To jest bardzo skrócona wersja tego co dzieje się w ciele podczas śpiewania. Jednak, jeśli chcemy znaleźć receptę na dobre śpiewanie  musimy nauczyć się kontrolować ten proces.

Sprawdź czy możesz zachować swoją krtań w stabilnej pozycji. Z pewnością okaże się, że istnieją dźwięki łatwe do osiągnięcia, ale niektóre są trudniejsze. Te trudniejsze miejsca w głosie to tzw. mosty. Kluczem do zrozumienia Speech Level Singing jest zrozumienie pojęcia mostów i mixu.
Mosty (most -  z włoskiego passagio) to specyficzne miejsca, w kórych głos przechodzi z jednego obszaru - rejestru w drugi. Te miejsca są wynikiem domykania się strun, które działają jak zamek błyskawiczny. Drgają na coraz mniejszej długości kiedy idziemy wyżej. Pierwszy most jest najbardziej istotny, ponieważ wtedy mięśnie działają najczęściej. Jeśli tak jest, ściskają się wokoło krtani aby rozciągnąć struny do żądanej wysokości dźwięku. 

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat SLS zaleca się sięgnięcie do "Singing for the Stars", "Singers Advantage" lub konsultacje z certyfikowanym nauczycielem SLS.

Pamiętaj, jeśli nazwisko nauczyciela nie znajduje się na oficjalnej stronie www.speechlevelsinging.com oznacza to, iż nie jest on certyfikowanym nauczycielem SLS. Nieetyczne i niezgodne z prawem jest stosowanie określeń Speech Level Singing, Seth Riggs, lub SLS przez nauczyciela, który nie jest certyfikowany.

Źródło: www.speechlevelsinging.com