Przeczytaj opinie o voiceandmoreKomentarze

  • "W pełni wykorzystany czas na warsztaty prowadzone przez profesjonalistów. Miła atmosfera, Bardzo dobry kontakt z instruktorami. Wyobraźnia muzyczna i wiedza. Polecamy!"

    Zespół Woklany Sweet Angels

    więcej »
  • "Mistrzostwo! Zespół Appassionata dziękuje za dni pełne muzycznych wrażeń, doświadczeń, głębokiej wiedzy i analizy głosów, ćwiczeń wokalnych, logopedycznych, teatralnych i przede wszystkim za uważne pochylenie się nad każdym głosem w zespole:D"

    Zespół Appassionata

    więcej »
  • "Podczas moich dwóch lat w Warszawie, Voice and More jest rzeczą, którą będę wspominać najcieplej - Cudowna szkoła, wspaniali nauczyciele, atmosfera, dzięki której po każdych zajęciach czujesz jakbyś miał frunąć:) Zajęcia wspaniale pomagają nie tylko ulepszyć warsztat wokalny, ale też dają wielkiego kopa wiary w siebie, działają wręcz terapeutycznie."

    Magdalena Katańska

    więcej »
  • zobacz wszystkie komentarze »

SLS

sls_ci_logo_1.jpgPodczas zajęć w Voice and More wykorzystujemy najskuteczniejsze metody nauczania śpiewu na świecie m.in Speech Level Singing, która jest bazą dla nowoczesnych technik wokalnych popartą takimi nazwiskami jak m.in: Michael Jackson, Stevie Wonder, Liza Minnelli, Kelly Clarkson, Barbra Streisand, Chester Bennington, Josh Groban, Lionel Ritchie, Ray Charles, Al Jarreau i wielu innych.

Tradycja włoskiego bel canto użyta w nowoczesny sposób, oparta na konkretnej nauce, wiedzy i doświadczeniu. Pozwala na świadome i poprawne używanie rejestrów głosu rozwijając jego skalę i moc w zdrowy oraz swobodny sposób. Metoda łącząca świat "rozrywki" i "klasyki" uczy pracy w różnych stylach poprzez poznanie zasad każdego z nich. SLS i nowoczesne techniki wokalne opierają się na wiedzy foniatrycznej i logopedycznej, dlatego skutecznie działają w rehabilitacji oraz relaksacji głosu, sprzyjają leczeniu guzków śpiewaczych i niedomykalności strun głosowych. Efektem pracy metodą Speech Level Singing i wyrosłych na niej technik jest zdrowy głos używany świadomie w pełnej skali, bez załamań, problemów intonacyjnych, przeciążeń i chrypki.

Jeśli w kombinacji samogłosek i spółgłosek w śpiewanych frazach nasza krtań jest stabilna i struny głosowe domykają się prawidłowo od najniższych do najwyższych dźwięków skali wszystko jest w porządku, nasz głos działa prawidłowo - jest naturalny. Jeśli w dowolnym momencie krtań wykonuje ruch w górę lub w dół, bądź dźwięk staje się przepowietrzony – fonacja nie działa dobrze.

Krtań to specyficzny organ w środkowej części szyi zaraz pod brodą. U mężczyzn widoczny lepiej (tzw. jabłko Adama). To organ odpowiedzialny za powstawanie dźwięku (struny głosowe) i kontrolę przełykania. Kiedy krtań porusza się w górę mięśnie wokół strun głosowych działają jak zwieracz, który zamyka się po to, by nie dopuścić do połknięcia tchawicy. To bardzo ważny proces przy przełykaniu, ale niepożądany podczas śpiewania. Jeśli położysz rękę na krtani i ziewniesz okaże się że możesz również skierować krtań do dołu. Jest to dobry sposób, żeby odczuć niske położenie krtani. Główny cel podczas fonacji, to utrzymanie krtani w stabilnej pozycji, bez ruchów w górę i w dół.

Struny głosowe, znane również fałdami głosowymi są parą cienkich tkanek miękkich, które są połączone z przodu krtani i siegają do jej końca. Kiedy są domknięte przepływ powietrza jest tymczasowo zatrzymany. Ciśnienie powietrza z przepony natrafia na opór w postaci strun głosowych i tak powstaje dźwięk. Jeśli wokalista śpiewa powyżej środkowego C proces ten przebiega 440 razy w ciągu sekundy. To bardzo szybki i trudny proces.  Jeśli struny głosowe rozchodzą się, dźwięk staje się przepowietrzony i mięśnie okołokrtaniowe napinają się. Dochodzi do zwężenia fonacji, co  jest bardzo szkodliwe dla głosu. To jest bardzo skrócona wersja tego co dzieje się w ciele podczas śpiewania. Jednak, jeśli chcemy znaleźć receptę na dobre śpiewanie musimy nauczyć się kontrolować ten proces.

Sprawdź czy możesz zachować swoją krtań w stabilnej pozycji. Z pewnością okaże się, że istnieją dźwięki łatwe do osiągnięcia, ale niektóre są trudniejsze. Te trudniejsze miejsca w głosie to tzw. mosty. Kluczem do zrozumienia Speech Level Singing i nowoczesnych technik kształcenia głosu jest zrozumienie pojęcia mostów i mixu.
Mosty (most -  z włoskiego passagio) to specyficzne miejsca, w kórych głos przechodzi z jednego obszaru - rejestru w drugi. Te miejsca są wynikiem domykania się strun, które działają jak zamek błyskawiczny. Drgają na coraz mniejszej długości kiedy idziemy "wyżej". Pierwszy most jest najbardziej istotny, ponieważ wtedy mięśnie działają najczęściej. Jeśli tak jest, ściskają się wokoło krtani aby rozciągnąć struny do żądanej wysokości dźwięku. 


Źródło: www.speechlevelsinging.com