Przeczytaj opinie o voiceandmoreKomentarze

  • "W pełni wykorzystany czas na warsztaty prowadzone przez profesjonalistów. Miła atmosfera, Bardzo dobry kontakt z instruktorami. Wyobraźnia muzyczna i wiedza. Polecamy!"

    Zespół Woklany Sweet Angels

    więcej »
  • "Mistrzostwo! Zespół Appassionata dziękuje za dni pełne muzycznych wrażeń, doświadczeń, głębokiej wiedzy i analizy głosów, ćwiczeń wokalnych, logopedycznych, teatralnych i przede wszystkim za uważne pochylenie się nad każdym głosem w zespole:D"

    Zespół Appassionata

    więcej »
  • "Podczas moich dwóch lat w Warszawie, Voice and More jest rzeczą, którą będę wspominać najcieplej - Cudowna szkoła, wspaniali nauczyciele, atmosfera, dzięki której po każdych zajęciach czujesz jakbyś miał frunąć:) Zajęcia wspaniale pomagają nie tylko ulepszyć warsztat wokalny, ale też dają wielkiego kopa wiary w siebie, działają wręcz terapeutycznie."

    Magdalena Katańska

    więcej »
  • zobacz wszystkie komentarze »

Trening Relaksacji stacjonarnie i online

Zapraszamy Was serdecznie na naukę relaksacji, która z pewnością przełoży się także bezpośrednio na pracę Waszych głosów.

Trening relaksacji jest nauką rozpoznawania destrukcyjnych napięć w ciele i nauką ich odpuszczania. Jest też łatwym i szybko dającym efekty sposobem na odzyskanie dobrostanu ciała i spokoju ducha. Prowadzi do zwiększenia świadomości ciała i większej uważności na jego potrzeby.
Umiejętność rozluźniania czyni nasze życie bardziej satysfakcjonującym, poszerza naszą perspektywę postrzegania świata, daje szanse na lepsze radzenie sobie z codziennymi problemami.

Cały cykl treningowy obejmuje 7 spotkań, na których uczestnicy będą utrwalać pamięć mięśniową stanu relaksacji, dzielić się spostrzeżeniami i uczyć się stosować techniki w pracy z głosem.

Prowadząca:
Magdalena Wieczorek – wokalistka zespołu Same Suki, trenerka wokalna, psycholożka. Śpiewa, pisze teksty i melodie. Fascynuje ją fenomen ludzkiego głosu, z uwagą śledzi najnowsze odkrycia naukowe dotyczące pracy głosem. Sama stale rozwija swój warsztat uczestnicząc w wykładach, warsztatach, kursach i lekcjach. Od wielu lat przygląda się sobie biorąc udział w warsztatach rozwoju osobistego. Od ponad 15 lat pomaga wokalistom w rozwoju ich głosów, interpretacji utworów, wspiera ich także od strony psychologicznej.
Ukończyła wydział wokalny Szkoły Muzycznej II st. Im. F. Chopina w Warszawie oraz wydział Psychologii Klinicznej na SWPS. Posiada certyfikat trenerski Europejskiego Centrum Edukacji Wokalnej i Voice and More.
Pracowała m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Miejskim Ośrodku Kultury w Piasecznie, Bielańskim Ośrodku Kultury w Warszawie, Broadway Musical School, Szkole Muzyki Rozrywkowej Muzowia, a obecnie prowadzi zajęcia w Voice and More.

Kilka słów o treningu od Magdy:
"Jako wokalistka, trenerka wokalna i psycholożka wiem, jak ważne jest odczuwanie swojego ciała. Napięcia, które towarzyszą nam w codziennym funkcjonowaniu często uniemożliwiają swobodne posługiwanie się głosem. Na własnej skórze doświadczyłam tego jak np. byle napięcie łydki może uczynić koncert, który śpiewasz koszmarnie ciężkim wokalnie.
Znalazłam na to swój sposób, którym chcę się z Wami podzielić. Jest to Trening relaksacji inspirowany techniką Edmunda Jacobsena, zmodyfikowany przeze mnie pod kątem osób pracujących głosem.
Dawno temu psychologowie behawioralni opisali tzw. Reakcję relaksacyjną, podczas której w stanie głębokiego odprężenia spowolnieniu ulega tętno, szybkość oddechu, ciśnienie krwi, napięcie mięśni szkieletowych, szybkość metabolizmu, zużycie tlenu i przewodnictwo elektryczne skóry, a częstotliwość fal mózgowych, związana z poczuciem dobrostanu zwiększa się. Te reakcje są dokładną odwrotnością reakcji naszego ciała na lęk i strach.*
Dzięki regularnym ćwiczeniom nawet w sytuacjach trudnych, które niesie życie możemy łatwiej poradzić sobie ze stresem. W treningu relaksacji uczymy się wpływać z poziomu naszej świadomości na stan naszego ciała. Regularne ćwiczenie przyczynia do zmniejszenia nie tylko codziennych napięć w ciele, ale także do obniżenia lęku ogólnego oraz lęku związanego z wykonywaniem trudnych zadań i przebywaniem w sytuacjach społecznych (jak np. występowanie na scenie).
Serdecznie zapraszam!"
* Davies M., McKay M., Fanning P. (2007) Jak ujarzmić Emocje, Trening – Techniki kognitywno – behawioralne – Wydanie III

Ramowy plan spotkań:

I - Uważność – pierwszy krok do równowagi
W dzisiejszym zabieganym świecie zapominamy o tym jak ważny jest kontakt ze samym sobą, z wewnętrznym głosem intuicji. Uciekamy od bycia tu i teraz, nasze myśli wiecznie gdzieś biegną, nie zwracamy uwagi na sygnały z ciała i psychiki. 
Pierwszym krokiem w kierunku odzyskania osobistej harmonii jest samoobserwacja, uważność, skupienie na byciu tu i teraz, na czerpaniu informacji z tego co chce nam zakomunikować nasze ciało, głos, wnętrze. Temu będzie poświęcone pierwsze spotkanie z cyklu nauki relaksacji.

II – Napięcie v.s. odprężenie a ocena sytuacji
Nasz dobrostan zależy bezpośrednio od sposobu przeżywania emocji a ten bezpośrednio związany jest typem układu nerwowego. Poznając siebie poprzez uważną samoobserwację możemy modyfikować sposób reagowania na sytuacje jakie niesie życie. Wiele zależy od naszej oceny zdarzeń jako zagrażających lub takich które stanowią wyzwanie do pokonania. 
Na drugim spotkaniu, będziemy wspólnie przyglądać się temu zagadnieniu.

III - Dialog wewnętrzny – kto tu ze mną rozmawia?
Odkrywanie myśli automatycznych to kolejny krok w nauce panowania nad emocjami. Każdy z nas ma wzorce myślowe jakie wykształca pod wpływem wychowania i doświadczenia życiowego. Nieuświadomione, nie podlegają wewnętrznej ocenie, nawet jeśli są destrukcyjne. Na tym spotkaniu będziemy wsłuchiwać się w wewnętrzną narrację i zastanawiać się nad jej kierunkiem. Uważność w tej kwestii stanowi początek zmiany, by uczynić wewnętrzny dialog bardziej pozytywnym.

IV – Czułość w relacji ze samym sobą 
To w jaki sposób traktujemy siebie wpływa bezpośrednio na nasz dobrostan. Nasze ciągłe poganianie siebie, perfekcjonizm mogą uczynić nas nieszczęśliwymi. Na tym spotkaniu chciałabym abyśmy zastanowili się jak traktujesz siebie. 
Aby ze spokojem podchodzić do trudnych zadań życiowych, czerpać satysfakcję ze swoich dokonań i nie tracić życiowej energii na ich realizację potrzebujemy traktować siebie jak najlepszego przyjaciela. Wówczas będziemy w stanie zamieniać stres związany z realizacją trudnych zadań jak wystąpienie na scenie na radość i entuzjazm.

V – Zmiana schematów ograniczającego myślenia 
Nasza uważność pozwala nam na odkrycie tego co chcielibyśmy w sobie zmienić. Świadomość schematów własnego myślenia prowadzi nas do ich weryfikacji i podjęcia decyzji o zmianach. Na tym spotkaniu opowiem o rodzajach ograniczającego myślenia i będę zachęcać Was do prowadzenia przez kilka dni dziennika myśli. Dzięki czemu zyskacie świadomość tego co Was ogranicza.

VI -  Inne techniki relaksacji 
Trening relaksacji wg. Edmunda Jacobsena nie jest jedyną z technik relaksacji. Na tym spotkaniu opowiem o innych m.in. o treningu autogennym Schultza, technikach oddechowych i skróconej wersji treningu Jacobsena do zastosowania bezpośrednio przed angażującym emocjonalnie wyzwaniem. 

VII – Co zrobiłaś/zrobiłeś dla siebie? - podsumowanie cyklu
Czas na wnioski, odkrycia, odczucia. Przyjrzymy się sobie ponownie, żeby sprawdzić jak na Ciebie zadziałał trening relaksacji. Po siedmiokrotnym przejściu treningu zwykle uczestnicy obserwują istotne zmiany w odczuwaniu swojego ciała, zyskują jego większą świadomość, łatwiej osiągają stan odprężenia. Jak będzie z Tobą, przekonasz się sam/ sama


Jak się przygotować do warsztatu?
Przed treningiem przyjdź do studia lub przygotuj wygodne miejsce - może to być ulubiony fotel, kanapa, może być też mata rozłożona na podłodze.
Ubierz się tak, by ubranie nie krępowało twoich ruchów. Zapewnij sobie wodę do picia.


Zapisy:
Aby wziąć udział w sesji należy wysłać zgłoszenie na adres info@voiceandmore.com.pl/zadzwonić pod nr +48 692 475 692, +48 512 389 682 i dokonać płatności.

Data warsztatu:
26 listopada 2020, godz. 19.00, kolejne 1 x tygodniu.
Spotkanie potrwa ok. 60 minut.

Koszt:
160 zł za cały cykl lub 40 zł za pojedynczy trening

Miejsce: Voice and More, ul.Marszałkowska 140/63, Warszawa lub online w aplikacji ZOOM.

 

Serdecznie zapraszamy!


Szczegóły:
info@voiceandmore.com.pl
+48 512 389 682
+48 692 475 692

 

relaks.jpg